Rhenen, mei 2020

Scherp en betrokken

Wanneer heeft u strategisch communicatie-advies nodig? Bij heroriëntatie op visie en missie. Bij de start van een nieuw project. En op momenten dat het erom spant. Dan wilt u onomwonden weten waar u staat. Zulke situaties vragen kennis van vak en speelveld, commitment en een scherp advies.

CRISIS

Nergens geldt het obligate ‘voorkomen is beter dan genezen’ meer dan bij een crisis. Taken verdelen, vaardigheden trainen, middelen voorbereiden gaat het beste in alle rust. Voordat het crisis is.

Maar als het zover komt, helpt Beijer & Osten u de rust te bewaren, de feiten te kennen, positie te kiezen en dat strategisch te verwoorden. 

 

Vaak heeft u bij een crisis meer behoefte aan het klein houden, dan er mee in de etalage te staan.

Of dat verstandig is, hangt af van de situatie.

Uw optreden bij een crisis is bepalend voor de toekomst van de organisatie. Een overtuigend optreden versterkt het imago. Gaat het mis, dan stoppen de gevolgen niet bij de crisis zelf. Laat u daarom altijd bijstaan, voor of achter de schermen.

Beijer & Osten adviseert u graag. Kijk in de factsheet naar ons aanbod en ervaringen.

  • bekijk de factsheet
  • lees het achtergrondartikel
  •  

     


    Uw optreden bij een crisis is bepalend voor de toekomst van de organisatie


    UW PERSOPTREDEN

    U wordt gevraagd mee te praten in OP1. Of uw product te promoten in Koffietijd. Een unieke kans… als u goed bent voorbereid. Een goede voorbereiding geeft vertrouwen en rust. Een rust die je terugziet voor de camera.

     

    Met ‘Oefenen voor een persoptreden’ werkt Beijer & Osten in één dagdeel met u toe naar een specifiek mediaoptreden. De training start met de inhoud: wat wilt u overbrengen, hoe krijgt u dat over het voetlicht en waar is de journalist in geïnteresseerd? Vervolgens oefenen we meermalen met het vertellen van de kernboodschap en het verweer bij lastige vragen. Speciale aandacht is er voor de mindset. Aan het eind van de training bent u goed voorbereid op uw optreden en voelt u zich zekerder. 

  • bekijk de factsheet
  •  

    DATA

    Weet u hoe er over u wordt gesproken? Of over uw branche, product of dienst? Weet u wat de kenmerken zijn van uw publiek, uw doelgroep, uw potentiële klanten?

     

    Er wordt in het communicatievak veel gesproken over het gebruikt van data. Helaas is de reikwijdte van die discussie vaak beperkt tot de inzet van standaard monitoring instrumenten op social media. Dat gaat ons lang niet ver genoeg.Voor ons betekent de inzet van data allereerst het doen van goed brononderzoek ten behoeve van strategievorming. Na het formuleren van de strategie stellen we concreet haalbare doelen, waar nodig ondersteund met slimme online uitingen.

    Monitoring van de resultaten doen wij in samenwerking met Funke PR. Dat levert een veel diepere analyse dan de gebruikelijke social media monitoring.

    Beijer & Osten is met Harm Beijer als voorzitter nauw betrokken bij het landelijk platform voor datagedreven communicatie.