o Beijer & Osten | professionalisering

Utrecht, april 2019

Inzichten voor professionals

Communicatie doe je op gevoel. Learning by doing. Toch? Als dat zo is, moet je niet vreemd opkijken dat iedereen verstand heeft van het vak. Beijer & Osten gelooft meer in doing by learning. We brengen een aantal producten dat het verband legt tussen de theorie van vroeger en de dagelijkse praktijk van nu. Zo worden adviseur en afdeling van zichtbare meerwaarde voor de organisatie!

Beijer & Osten is geworteld in de school van Van der Hilst. Gedegen advies, gedreven vanuit theorie. Een geweldige leerschool die in de dagelijkse adviespraktijk een voorsprong biedt. Wie fris in het vak wil staan, de eigen inzet weer eens wil staven of verder wil groeien, kiest er voor kennis én kunde te updaten. Voor uw team, uzelf of uw management.


Beijer & Osten gelooft meer in doing by learning


DE ESSENTIE: LEERGANG VOOR TEAMS

Vooruit komen. Dat wil je als manager, als adviseur en als organisatie. Professionaliseren dus. Maar individuele opleidingen zijn duur en de budgetten te klein om iedereen te helpen.

De Essentie brengt een oplossing. Achttien workshops (and counting) die vakontwikkelingen koppelt aan de thema’s en ontwikkelingen in de eigen organisatie. Teams ontwikkelen een gezamenlijk body of knowledge en krijgen zicht op de rollen binnen de afdeling. Compacte, inspirerende bijeenkomsten over actuele issues. Open genoeg om voor meerdere disciplines relevant te zijn. Geeft voeding voor nieuwkomers en professionals. Gebracht door ervaren professionals die hun sporen in het vak verdiend hebben.

 

U kunt de cyclus in blokken inkopen. Per workshop kunnen 6 tot 8 deelnemers aanschuiven. De workshops duren een dagdeel en worden bij u in huis gegeven, wat het team de reistijd scheelt. Een cyclus krijgt een kerndocent van Beijer & Osten als vaste begeleider. De leergang is daarmee zeer geschikt voor kleinere communicatieafdelingen die strategischer willen functioneren en meer impact willen. Ze is gericht op adviseurs en senioren van niveau 3 en 4 van de BNP.

 

Met de leergang ontstaat een gezamenlijk idioom, begrip voor elkaars positie en vakmanschap en reflectie op eigen praktijk. Een stimulans voor vernieuwing!

 

De workshops zijn:

  • de communicatieprofessional
  • grondslagen van het vak
  • gedrag kun je beïnvloeden
  • rollen van de professional
  • social media
  • de Facebookprofessional
  • contentstrategie
  • strategische communicatie voor de organisatie
  • de adviesvaardigheden-caroussel
  • krachtdadige woordvoering
  • zelfverzekerd presenteren
  • mediatraining
  • persoptredens begeleiden
  • datagedreven PR
  • schrijven van wervende teksten
  • schrijven van persberichten
  • communicatie onderzoeken
  • de organisatie als politieke arena.

 

Om het effect van de leergang te versterken, is het mogelijk onze trainers daarna in te zetten voor coaching. Meelezen met een nota, reflectie op een strategie, voorbereiding van een belangrijk gesprek.

  • bekijk de factsheet
  •  

     

    VOOR HET VERHAAL

    U peinst over een goed verhaal... Het verhaal om uw plan te presenteren, uw visie neer te zetten, het nieuwe beleid aan te kondigen of bestaand beleid te verdedigen. Het verhaal voor bestuur, bewoners, stakeholders of de media. Met ‘Voor het Verhaal’ krijgt u uw verhaal scherp.

     

    Met twee ervaren communicatieadviseurs helpen de kern van uw verhaal aan te scherpen op inhoud en vorm. In een creatieve middag registreert Beijer & Osten in korte gesprekken, rollenspellen en interviews voor camera en microfoon wat u wilt of moet zeggen. Met directe gezamenlijke analyses, aanpassingen en formuleringen die de kern raken. We letten op 35 punten en werken met u aan verbetering van verhaal en optreden.

    Na een middag gaat u naar huis met een verhaal dat u overtuigend kunt brengen: op papier, in uw hoofd en in uw presentatie.

  • bekijk de factsheet
  •  

     

    COMMUNICATIECYCLUS VOOR MANAGERS

    Integrale managementverantwoordelijkheid vergroot de kans op succes van een organisatie, maar maakt ook kwetsbaar. Nergens is het afbreukrisico groter dan bij de communicatie-functie. Organisaties leven in een glazen huis. Dat geeft kansen. En risico’s.

    Met de cyclus 'Communicatievaardigheden voor managers' werkt u aan de weerbaarheid van uw organisatie. Communicatievere managers zorgen voor een beter functionerende en effectievere organisatie en meer tevreden medewerkers.

     

    De cyclus bestaat uit zes thema’s:

    • communicatie en beleid
    • pers en woordvoering
    • doorlichting crisiscommunicatie
    • social media voor de organisatie
    • presenteren met pit
    • de communicatieve manager.

     

    Aan het eind van de cyclus bent u zich meer bewust van uw kwaliteiten en mogelijkheden als allround manager en kunt u communicatief uw mannetje (m/v) staan. De cyclus wordt als individuele training en als in company aangeboden.

  • bekijk de factsheet
  •