Utrecht, februari 2017

Inzichten voor professionals

Communicatie doe je op gevoel. Learning by doing. Toch? Als dat zo is, moet je niet vreemd opkijken dat iedereen verstand heeft van het vak. Beijer & Osten gelooft meer in doing by learning. We brengen een aantal producten dat het verband legt tussen de theorie van vroeger en de dagelijkse praktijk van nu. Zo worden adviseur en afdeling van zichtbare meerwaarde voor de organisatie!

Beijer & Osten is geworteld in de school van Van der Hilst. Gedegen advies, gedreven vanuit theorie. Een geweldige leerschool die in de dagelijkse adviespraktijk een voorsprong biedt. Wie fris in het vak wil staan, de eigen inzet weer eens wil staven of verder wil groeien, kiest er voor kennis én kunde te updaten. Voor uw team, uzelf of uw management.


Beijer & Osten gelooft meer in doing by learning


DE ESSENTIE: LEERGANG VOOR TEAMS

Vooruit komen. Dat wil je als manager, als adviseur en als organisatie. Professionaliseren dus. Maar individuele opleidingen zijn duur en de budgetten te klein om iedereen te helpen.

De Essentie brengt een oplossing. Achttien workshops (and counting) die vakontwikkelingen koppelt aan de thema’s en ontwikkelingen in de eigen organisatie. Teams ontwikkelen een gezamenlijk body of knowledge en krijgen zicht op de rollen binnen de afdeling. Compacte, inspirerende bijeenkomsten over actuele issues. Open genoeg om voor meerdere disciplines relevant te zijn. Geeft voeding voor nieuwkomers en professionals. Gebracht door ervaren professionals die hun sporen in het vak verdiend hebben.

 

U kunt de cyclus in blokken inkopen. Per workshop kunnen 6 tot 8 deelnemers aanschuiven. De workshops duren een dagdeel en worden bij u in huis gegeven, wat het team de reistijd scheelt. Een cyclus krijgt een kerndocent van Beijer & Osten als vaste begeleider. De leergang is daarmee zeer geschikt voor kleinere communicatieafdelingen die strategischer willen functioneren en meer impact willen. Ze is gericht op adviseurs en senioren van niveau 3 en 4 van de BNP.

 

Met de leergang ontstaat een gezamenlijk idioom, begrip voor elkaars positie en vakmanschap en reflectie op eigen praktijk.

Een stimulans voor vernieuwing!

De workshops zijn:

  • de communicatieprofessional
  • grondslagen van het vak
  • gedrag kun je beïnvloeden
  • rollen van de professional
  • social media
  • de Facebookprofessional
  • contentstrategie
  • strategische communicatie voor de organisatie
  • de adviesvaardigheden-caroussel
  • krachtdadige woordvoering
  • zelfverzekerd presenteren
  • mediatraining
  • persoptredens begeleiden
  • datagedreven PR
  • schrijven van wervende teksten
  • schrijven van persberichten
  • communicatie onderzoeken
  • de organisatie als politieke arena.

 

Om het effect van de leergang te versterken, is het mogelijk onze trainers daarna in te zetten voor coaching. Meelezen met een nota, reflectie op een strategie, voorbereiding van een belangrijk gesprek.

 

Het leven van e