Utrecht, oktober 2016

Media en presentatie met impact

Er zijn vele manieren om een betere presentatie te geven of betere woordvoerder te worden. De enige effectieve wijze werkt met voorbereiden, (zelf)reflectie en veel oefenen. We komen dichtbij. Dat is niet altijd makkelijk, maar vormt wel de beste leerschool voor wie een optreden wil, of moet, verzorgen dat echt moet staan.

In de presentatie- en mediatrainingen van Beijer & Osten staat de uitwisseling centraal. De theorie en techniek zetten we in als nodig. Liever kijken we waarover u zich moet verantwoorden en wat u wilt bereiken, oefenen we de goede woorden en kijken we hoe dat overkomt. Reflectie en oefenen dus. Daarbij wordt de aandacht voor de persoon niet geschuwd. Radio en televisie vergroten kleine onhebbelijkheden: een zenuwtic, een stopwoordje. Een goede training gaat daar niet aan voorbij.

 

Beijer & Osten heeft een aantal trainingen voor wie moet optreden voor publiek of pers. Van eenvoudig tot geraffineerd. Ze delen het gebruik van uw casuïstiek, oefenen als basis, spaarzaam gebruik van theorie en directe en persoonlijke feedback op wat er gebeurt.

 

BASISMEDIATRAINING

Onze mediatraining heeft een unieke vorm. U gaat een dag werken aan uw media-optreden met een adviseur, een journalist en een stemcoach. U doet dat met uw bestuur, uw communicatieafdeling of projectteam. Reken op een intensieve dag.

 

Elke deelnemer staat twee tot drie keer voor de camera en wordt ondervraagd door een ervaren journalist. U krijgt tops en tips en verwerkt die bij en tijdens het volgende interview. Elk optreden wordt met de groep bekeken. Een teamtraining heeft het voordeel dat deelnemers leren van elkaars verhaal en het verhaal van de organisatie kunnen aanscherpen. We stimuleren daarom de aanwezigheid van de communicatieadviseurs, al is het voor een deel van de dag. Ook groeit het inzicht wie waarvoor het beste inzetbaar is. De begeleiders geven met filmpje, oefeningen en kleine blokjes theorie uitleg over zaken die nog aandacht vragen.

Het resultaat: U heeft houvast hoe om te gaan met media-exposure. U heeft een beter verhaal. En u bent meer uzelf voor de camera.

  • bekijk de factsheet
  •  

    EEN CONCREET PERSOPTREDEN

    U wordt gevraagd mee te praten in Pauw. Of uw product te promoten in Koffietijd. Een uniek kans… als u goed bent voorbereid. Een goede voorbereiding geeft vertrouwen en rust. Een rust die je terugziet voor de camera.

     

    Met ‘Oefenen voor een persoptreden’ werkt Beijer & Osten in één dagdeel met u toe naar een specifiek mediaoptreden. De training start met de inhoud: wat wilt u overbrengen, hoe krijgt u dat over het voetlicht en waar is de journalist in geïnteresseerd? Vervolgens oefenen we meermalen met het vertellen van de kernboodschap en het verweer bij lastige vragen. Speciale aandacht is er voor de mindset. Aan het eind van de training bent u goed voorbereid op uw optreden en voelt u zich zekerder.

     

    Zo trainden we de voorzitter van een branche-vereniging die in het consumentenprogramma Kassa! mocht uitleggen waarom zijn leden de wet overtraden. We keken met hem naar de context, de bewijzen en de inhoudelijke argume