o Beijer & Osten | contentR

CONTENTSTRATEGIE

feiten

  • Wanneer: dinsdag 27 juni 2017, 13.30-17.30 uur
  • Waar: Novotel Rotterdam Brainpark, K.P. Van Der Mandelelaan 150 (Kralingse Zoom)
  • Met: docent Aljo Hartgers en begeleider Harm Beijer
  • Voor: professionals die een gedegen fundament willen leggen voor hun online media.
  • Van deelnemers wordt verwacht dat zij vooraf de communicatiedoelstellingen van de organisatie en hun doelgroep (bijvoorbeeld in de vorm van persona’s) voor ogen hebben
  • Kosten: € 425,00 ex BTW.
  • Voor leden PCR en CNL € 375,00
  • Niveau: BNP 4 en 5
  • Aantal deelnemers: 4-6.

 

over de docent

Aljo Hartgers is gespecialiseerd in de inzet van content, communities en sociale media. Zijn bedrijf Sizigy creëert, activeert en optimaliseert content voor grote kennisorganisaties. Hij geeft regelmatig workshops en begeleidt klanten met het ontwikkelen van een contentstrategie. Aljo was jarenlang docent en ontwikkelaar aan de Hogeschool Utrecht en is nu verbonden als gastdocent aan de Arnhem Business School.

 

 

 

waarom deze workshop?

Een uitgekiende contentstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatie-landschap. Om stakeholders en doelgroepen te bereiken, moet je veel meer over de organisatie, zijn diensten en medewerkers vertellen. Met een uitgekiende contentstrategie kun je ook zonder enorme budgetten marketingdoelstellingen behalen. In deze training leer je hoe je zelf een contentstrategie kunt opzetten door het toepassen van enkele modellen en theorieën.

 

wat gaan we doen?

Na de introductie en een kort theoretisch kader starten we met het uitvoeren van een Content Audit: welke content en kennis is al in de organisatie aanwezig en welke (interne) ambassadeurs zijn beschikbaar. Op basis van de Customer Journey stellen we een Content Grid op, zodat inzichtelijk is welke doelgroepen nog onvoldoende bereikt worden. Dit Content Grid gebruik je om aan de hand van thema’s en onderwerpen aantrekkelijke content te (laten) ontwikkelen.

Vervolgens kijken we, met het Paid, Owned en Earned-model en het Hero, Hub en Hygiene-model welke content op welk kanaal wordt verspreid en hoe je de data die dit genereert kunt vastleggen in dashboards. Hierdoor leer je van de content en kun je deze continu optimaliseren.

Onderdelen die aan bod komen tijdens de training:

  • de theorie rondom het gespreksdomein
  • Content White spots in kaart brengen
  • doelstellingen koppelen aan contenttypen
  • van thema’s en onderwerpen naar content-items
  • aanzet tot kanalenplan (paid, owned en earned).

 

programma

Introductie, kennismaking en start

  • doornemen trainingsprogramma en verwachtingen
  • huidig contentaanbod als Quick Scan doornemen.

 

Theorieën Contentstrategie en introductie modellen

  • contenttypen en doelstellingen
  • Hero, Hub en Hygiene-model
  • Paid, Owned en Earned-model.

 

Content Audit en Content Grid

  • de in de Content Audit achterhaalde bestaande content wordt in een Content Grid geplaatst op basis van persona’s/doelgroepen. Hierdoor wordt de Content Gap in kaart gebracht
  • de deelnemer heeft nu een perfecte helikopterview van de Customer Journey en de content die nodig is om de doelgroep te bereiken
  • Paid, Owned en Earned-model.

 

Contentsoorten en doelstellingen

  • welke soorten content kun je toepassen
  • op basis van doelstellingen je contentsoort- en type bepalen.

 

Kanaleninzet

  • de inzet van de juiste kanalen en middelen
  • aandacht op basis van Paid, Owned en Earned.

 

Na de workshop is er tijd en mogelijkheid voor het beantwoorden van individuele vraagstukken.

 


ik doe mee!

Ik geef me op voor de workshop 'contentstrategie' op dinsdagmiddag 27 juni 2017 in Rotterdam en accepteer de voorwaarden zoals hiernaast vermeld.

achternaam*
voornaam*
organisatie*
emailadres*
mail factuur naar
communicatienetwerk
mailbestand B&O neem me op liever niet
eventuele opmerkingen

* verplichte velden.

de kleine letters

Je ontvangt direct een bevestiging van de aanmelding en spoedig daarna een factuur. Je inschrijving is pas definitief als de factuur is voldaan.

Met je aanmelding ga je akkoord met het tijdelijk opnemen van jouw persoonsgegevens in onze administratie. De gegevens worden gebruikt voor:

  • de facturering inclusief eventuele kortingscontrole bij jouw communicatienetwerk (geef je regio aan op het formulier!)
  • de voorbereiding van de training door de docent. Als nodig neemt deze vooraf contact op voor de inhoudelijke voorbereiding.
  • het opstellen van de deelnemerslijst die bij de training wordt uitgedeeld.

Wil je langer op de hoogte blijven van de activiteiten van Beijer&Osten, kun je dat op het formulier aangeven.

 

Annuleer je jouw inschrijving van de training, dan kost je dat:

  • tot twee weken voor de trainingsdatum de administratiekosten (€ 100,00)
  • tot een week voor de trainingsdatum 50% van de training
  • de laatste week het volledige bedrag.

Wanneer het minimum aantal deelnemers niet wordt gehaald ontvangen alle inschrijvers hierover bericht twee weken voor aanvang bericht en wordt het voldane lesgeld gerestitueerd. Ook als de workshop om andere reden geen doorgang vindt, krijg je het lesgeld terug. Verdere rechten kunnen aan annuleringen niet worden ontleend.