o
Aljo Hartgers is gespecialiseerd in de inzet van content, communities en sociale media. Zijn bedrijf Sizigy creëert, activeert en optimaliseert content voor grote kennisorganisaties. Hij geeft regelmatig workshops en begeleidt klanten met het ontwikkelen van een contentstrategie. Aljo was jarenlang docent en ontwikkelaar aan de Hogeschool Utrecht en is nu verbonden als gastdocent aan de Arnhem Business School.
Een uitgekiende contentstrategie is niet meer weg te denken in het marketing- en communicatie-landschap. Om stakeholders en doelgroepen te bereiken, moet je veel meer over de organisatie, zijn diensten en medewerkers vertellen. Met een uitgekiende contentstrategie kun je ook zonder enorme budgetten marketingdoelstellingen behalen. In deze training leer je hoe je zelf een contentstrategie kunt opzetten door het toepassen van enkele modellen en theorieën.
Na de introductie en een kort theoretisch kader starten we met het uitvoeren van een Content Audit: welke content en kennis is al in de organisatie aanwezig en welke (interne) ambassadeurs zijn beschikbaar. Op basis van de Customer Journey stellen we een Content Grid op, zodat inzichtelijk is welke doelgroepen nog onvoldoende bereikt worden. Dit Content Grid gebruik je om aan de hand van thema’s en onderwerpen aantrekkelijke content te (laten) ontwikkelen.
Vervolgens kijken we, met het Paid, Owned en Earned-model en het Hero, Hub en Hygiene-model welke content op welk kanaal wordt verspreid en hoe je de data die dit genereert kunt vastleggen in dashboards. Hierdoor leer je van de content en kun je deze continu optimaliseren.
Onderdelen die aan bod komen tijdens de training:
Introductie, kennismaking en start
Theorieën Contentstrategie en introductie modellen
Content Audit en Content Grid
Contentsoorten en doelstellingen
Kanaleninzet
Na de workshop is er tijd en mogelijkheid voor het beantwoorden van individuele vraagstukken.
Je ontvangt direct een bevestiging van de aanmelding en spoedig daarna een factuur. Je inschrijving is pas definitief als de factuur is voldaan.
Met je aanmelding ga je akkoord met het tijdelijk opnemen van jouw persoonsgegevens in onze administratie. De gegevens worden gebruikt voor:
Wil je langer op de hoogte blijven van de activiteiten van Beijer&Osten, kun je dat op het formulier aangeven.
Annuleer je jouw inschrijving van de training, dan kost je dat:
Wanneer het minimum aantal deelnemers niet wordt gehaald ontvangen alle inschrijvers hierover bericht twee weken voor aanvang bericht en wordt het voldane lesgeld gerestitueerd. Ook als de workshop om andere reden geen doorgang vindt, krijg je het lesgeld terug. Verdere rechten kunnen aan annuleringen niet worden ontleend.