Utrecht, januari 2017

Coaching voor managers & vakmensen

Je neemt altijd jezelf mee in je werk. Meestal is dat een voordeel en ben je zelf je beste instrument. Soms loop je echter tegen je eigen beperkingen aan, of tegen die van bestuur, collega's of medewerkers. Wat dan te doen?

De consultants van Beijer & Osten zijn graag uw klankbord en coach. Zolang de inhoud centraal staat, coachen wij u om beperkingen tot krachtige instrumenten te maken. We denken mee, luisteren kritisch, geven tegengas of helpen barrières op te ruimen. Eenmalig of met tussenpozen: u vindt een helpend oor.

Een goede coach heeft de capaciteit om u de beroepspraktijk te laten ‘ontdekken’, om de mechanismen bloot te leggen die ten grondslag liggen aan uw handelen en om u concrete handreikingen te doen om het werk plezieriger en professioneler op te pakken. Een coach die op de hoogte is van de dilemma's van uw vak, van de omgeving waarin u verkeert en de verhoudingen waaronder u uw werk moet doen, heeft een pré.


Eenmalig of met tussenpozen: u vindt een helpend oor


De coaches van Beijer & Osten hebben dat voordeel. We hebben ruime ervaring in het communicatievak en als manager. Hebben onze sporen verdiend bij overheid en gezondheidszorg, zowel aan opdrachtgevers- als aan bureauzijde. En kennen als geen ander de ins en outs van het vak. Twee coaches, maar ieder met een eigen invalshoek.

  • bekijk de factsheet
  •  

    HARM BEIJER

    Harm (1957) is van oorsprong agoog. Dat vormt de basis voor zijn coaching. Hij werkte als communicatie- en informatiseringmanager in de gezondheidszorg voor hij de overstap maakte naar de bureauwereld. Daar was en is hij actief als coach, trainer en opleider. En natuurlijk ook als interimmanager en communicatieprofessional.

     

    Harm kent het communicatievak door en door, maar weet ook wat er aan de andere kant van de tafel speelt. Als bestuurder en manager spreekt hij de taal van de opdrachtgevers en leidinggevenden.

    In zijn coaching put hij uit zijn ervaring en maakt die ook welbewust onderdeel van de interventies. Hij behaagt niet, maar daagt zijn klanten uit om boven zichzelf uit te stijgen.

     

    Een opleiding als supervisor en een leergang psychopathologie heeft Harm geholpen om zijn praktijk als coach te verdiepen. Het scala aan vragen wat in de coaching aan de orde kan komen, loopt van vakinhoudelijke vragen of organisatievraagstukken tot aan het persoonlijke in relatie tot het vak.

     

    ALEX OSTEN

    Alex (1962) werkt sinds 1988 in het communicatievak als bladmaker, voorlichter, coördinator, adviseur en manager op het gebied van communicatie. Zijn interesse in wat mensen boeit en beweegt ontstond bij zijn studentenbaan als verkoper van televisies en wasmachines. Geen betere leerschool om de wensen en verlangens van mensen te observeren soms te beïnvloeden.

     

    Die interesse kreeg inhoud met zijn werk in het communicatievak. Als manager, trainer, assessor en coach van vakgenoten bij uiteenlopende organisaties. Het verschoof naar gedrags-verandering (zoals zijn werk voor het verminderen van zwerfafval) en de invloed van de sociale omgeving (met studie naar de sociale psychologie).

     

    In het coachen van professionals combineert Alex zijn vak- en mensenkennis. Hij analyseert en ordent. Hij helpt een vraagstuk onder woorden te brengen en voelt haarfijn aan als de confrontatie ontlopen wordt. Hij laat onderwerpen in een bredere context zien en steunt op weg naar nieuwe wegen en mogelijke oplossingen.